800104

غرق شده در خود
Join me in my music channel: Odyssey Music

سال چند؟ آها ۹۶

۳۶۶ ـُـمین روزِ سال

عید اومد، بهار اومد ...

با هزار کوفت و زهر مارش. /: باور کنید این سال با سال قبل هیچ فرقی ندارد جان شما! خب شما که یه سال هیچ کاری نکردی و هیچ --ی نشدی، میخوای امسال یه --ی بشی! درست مثل همان شنبه ی هفته ی بعد! والا!

در این زمینه ی عید و سال جدید و اینا، بهار هیچ دخالتی ندارد. ایشون هیچ ربطی به مزخرف بودن عید ندارن! صرفا یه فصل خوبه جدیده که حداقل وقتی از پنجره به بیرون نگاه میکنی، حداقل بفهمی بعد هر زمستون سرد و سختی بهار منتظرته! منظور فصلش! خب شاید بیان و بگن دوباره که تکرار میشه و همین بساطه، دیگر شما به آن کار نداشته باشین (:

+ تنها کسی که به این جمله ی من که همون هیچ فرقی نداره جواب منطقی داد، بابام بود که گفت که خب انسان امید نداشته باشه چیکار کنه؟! انسان با همین چیزا زندس دیگه. مگه نه؟

+ بس که بد میگذرد زندگی اهل جهان، مردم از عمر چو سالی گذرد عید کنند.   -صائب

سال نو

عید

۹۶

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات (۱۳)

حوا ...
تولدتون مبارک :))
فِ. شین.
ممنون (:
هلما ...
تولدتون پیش پیش مبارک :)
فِ. شین.
خیلی ممنون (:
פـریـر ...
اوهوم :|
فِ. شین.
D:
פـریـر ...
چه خوب واقعا! پیش ما زمستون خیلی خیلی زود اومد و اینطور که پیداست قراره خیلی خیلی دیر هم تشریف ببره :|
فِ. شین.
ظاهرن کلا زمستون داریم (:
פـریـر ...
:)

در مورد سوال اینکه چجوری اینکارو می کنن اونم وسط زمستون؟ 
باید بگم: به راحتی :))

الان مثلا هوای اینجا...شمال...مثل زمستون سرده و باد میزنه...شده یه چیزی تو مایه های همون کریسمس و مردم هم با همون شدت و حدت سالای قبل میرن عیددیدنی :))
فِ. شین.
اینجوری به قضیه نگا نکرده بودم (:
خوشبختانه اینجا ،تبریز، هوا خوبه، چندان سرد نیست (:
פـریـر ...
درسته! منم قبول دارم این واقع بینی خیلی خوبه و اینا....اما خیلی اوقات دیدم کسایی تلاش لازم رو می کنن...مثلا تو همین امتحان...ولی اینقدری به خودشون تلقین منفی می کنن و میگن من بلد نیستم که خراب می کنن همه چیو...نمونه ش همین کنکور! خودِ من خیلی وقتا اونطور که باید نخوندم اما همین آرامش باعث شد نتیجه ی مطلوبی بگیرم :)

:: مناظره ی یک + یک :دی 
فِ. شین.
خب پس هر دو به نتیجه مثبت رسیدیم (:
خب من در مورد عید و نوروز تلقین بد نمی کنم، واقعیتو میگم، هیچ‌چیز خاصی نداره! یعنی اگه این سبزی فصل بهار نبود، میشد مثل کریسمس! خدایی چجوری اینکارو میکنن؟! وسط زمستون آخه؟! |:
+ D:
פـریـر ...
آره! شنیدین میگن به خودت تلقین منفی نکن؟ 
وقتی منفیش هست مثبت هم هست.
من میرم سر جلسه ی امتحان...هی به خودم بگم آخ من امتحانو حتما خراب می کنم و هیچی بلد نیستم و الخ..استرس میگیرم و بومممم...میزنم امتحانو به کل خراب می کنم و نمره م کم میشه....اما تلقین مثبت و اینکه حتی من بلدم میتونه آدمو آروم کنه...اینجوری امتحانو هم خوب میدی و سعی می کنی تا اونجایی که میتونی برا موفق شدن تلاش کنی و ذهنت رو به تکاپو وادار کنی تا خونده هاتو به یاد بیاره...حالا این که یه مثال کوچیکه! ولی زندگی هم همینه...اینکه هی همه چیو سخت بگیری و انرژی منفی داشته باشی و دنیا رو یه غده ی چرک آلودِ چندش آور ببینی هیچ وقت نمیتونی از زندگیت لذت ببری!

 "تلقین یعنی اینکه واقعیت رو ول کنی بچسبی به دروغ، مگه نه؟"

با این جمله هم موافق نیستم! ما از توهم که حرف نمی زنیم :|
معنی واژه ی تلقین هم میشه: باوراندن اندیشه و طرزفکری خاص
:)

:: اصن دانشمندا سر شکافتن اتم اینقد بحث نکردن که ما الان داریم حرف می زنیم در این مورد :))))
فِ. شین.
شنیدم، ولی من سرجلسه ی امتحان، که بیشتر مواقع آمادم، میدونم که من به اندازه ی خونده هام نتیجه میگیرم، به اندازه ی تمرین ها و تست هایی که زدم! دیگه نمیام وقتی که نخوندم، بگم که خوب میشه، همه چی درست میشه! من میگم واقع بین باشیم، اگه واقع بین باشیم و حقایق رو نگا کنیم، دیگه نیاز به تلقین سر جلسه ی امتحان و عید و نوروز نیست!
متاسفانه ما معنی لغوی اون کلمه رو استفاده نمی کنیم خب! D:
+ کامنتارو O_o هووف D:
פـریـر ...
نه دیگه! اومدی و نسازی برادر :))
تلقین مثبت زندگی یه سریا رو متحول کرده! دست کم نگیرینش...به این میگن انرژی مثبت...از هر دستی بدی از همون دست می گیری...
رابطه ی آدما با دنیا مثل رابطه ی دوتا آدم...
وقتی همش داد بزنی و بداخلاق باشی جوابتو همونطوری میدن...حتی اگه اوایل تحملت کنن دیگه آخرش جونشون به لب میرسه و چارتا فوشم میدن حتی :|
ولی اگه با همه مهربون باشی و اندیشه و حرفات نیک باشه اکثرا مجذوبت میشن و باهات خوب رفتار می کنن...حتی آدم بداش هم بالاخره یه جایی شرمنده ی خوبیات میشن...

:: دنیا هم همینه...بد تا کنی باهاش باهات بدتا میکنه
خوب تا کنی خوب تا می کنه و خودشو به پات می ریزه

پس
مثبت فکر کنین و با انرژی ادامه بدین :)
فِ. شین.
تلقین میشه انرژی مثبت آخه؟! /:
تلقین یعنی اینکه واقعیت رو ول کنی بچسبی به دروغ، مگه نه؟
اگه منظورت اینه ک زندگی باهات خوب تا میکنه اگه باهاش خوب باشی، خب باید بگم اخلاقیات من هیچ تغییری تو وضع زندگیم نمی کنه! خوب وشر، خوشبختی و بد بختی، شانس و دردسر، همه و همه به یکسان توی این جهان پخش شده (عجب فعلی استفاده کردم)!
اگه حالت خوبه، تنها دلیله اینکه فک میکنی دنیا هم خوبه اینه که بدی و دردسر اتفاق بیفتن هم، تو توی ذهنت «تلقین» می کنی، که خوبای دیگه هم هستن و میتونست بدتر از این بشه (:
+ یه دیالوگی هست تو سریال true detective که میگه:
من آدم واقع بینی ام، ولی به امثال من میگن بد بین (:
+ چه بحثی شد، راجع به جمله ی اول، اتفاقا منو به عنوان سازش گرا میشناسن D:
פـریـر ...
خب برای رسیدن به چیزی که دوست دارین دیگه :|||
خب آدم وقتی بدونه مثلا داره تلاش می کنه امسال کنکور قبول شه...یا تلاش می کنه زندگیشو سامون بده تا به کسی که دوست داره برسه، به آینده امیدوار میشه...همه ی اینا یعنی امید...یعنی تلاش...به همین خاطر هرسالش رو با انگیزه شروع میکنه برای رسیدن به هدفش :)
فِ. شین.
خب وقتی کسی که طول سال رو تلاش نکرده، سال بعد هم تلاش نمیکنه مطمئنا، سرش به سنگ بخوره که هیچ (:
اگه کسی هم تلاش کرده طول سال رو، دیگه نیازی به عید و سال جدید ندارع که انگیزه پیدا کنه (:
+ همش تلقینه D:
פـریـر ...
چرا امید الکی؟ خب آدم که تلاش کنه کم کم همه چی براش رنگ می گیره و دیگه از امید الکی خبری نیست :)

:: ممنون :)
فِ. شین.
خب تلاش واسه رسیدن به چی آخه؟ /:
פـریـر ...
بابا یه کم انرژی مثبت داشته باشییییین! چیه این همه بیحالی و اینا! :))
به قول باباجون آدمی به امید زنده س :]

عیدتون مبارکـــــــــــــــــــــــ ^_^
ایشالله امسال براتون پر از خیر و برکت و موفقیت باشه ^_^
فِ. شین.
بی‌حالی که چه عرض کنم؟ |:
آخه امید الکی؟! /:
+ عید شمام مبارک (:
ممنون (: همچنین برای شما (:
منِ مجازی
از همه بدتر اینه که هی مهمون بیاد پشت سر هم -__- بعد داداش تازه فک کن ساعت 3 ظهر لم دادی با شلوار راحتی بعد زنگ بخوره :| چندتا فحش داره این ؟ :|
همه ـش شده تکراری .. :(
فِ. شین.
اونو ک اصن نگو -_-
فحش که واسه یه لحظشه |:
اهمم
maryam
سلام
کمی آرام تر باشید
فِ. شین.
علیک!
چی؟! |:
دوشیزه خانوم! میشه بفرمایین چی رو باید آرومتر باشم؟